2019 toiminta

Lokakuun kirjallisuuskerhon alustuksen piti Raija Sinisalo. Kirja oli Joachim ja Ingrid Wallin teos " Sanat eivät riitä kertomaan". Teos käsittelee  Tanskan vesillä sukellusveneessä tapahtunutta, koko maailmaa järkyttänyttä murhenäytelmää, jonka uhriksi joutui kirjoittajien tytär toimittaja Kim Wall.

Raija Sinisalon alustus 10.10.2019

Marraskuun kirjallisuuskerhon alustaja Anna Hiltunen esitteli kerhon jäsenille Johanna  Venhon teoksen " "Ensimmäinen nainen ja Anne Mattssonin romaanin" Sylvi Kekkosen elämäkerta".

Kirjallisuuskerhon osallistujia 7.11.2019

Pohjola-Nordenin Loviisan  paikallisyhdistys kutsui viidennen kerran kirjallisuuskerhon jäseniä osallistumaan 11.11.2019 Pohjoismaiden ja Baltian maiden kirjallisuuden ääneen luku -projektiin. Kaikissa alueiden valtioissa järjestetään yhtä aikaa tilaisuuksia, joissa ääneen luetaan sovittua samaa teosta.

2019 kirjana oli tanskalaisen kirjailija Karen Blixenin novelllikokoelma "Babetten pidot". Lukuhetki iltahämärässä pienen lukutuikun valossa oli läsnä olleille kirjallisuuden harrastajille hieno elämys. Lukeminen on rikastuttava eloonjäämistaito, lukemalla saa tietoa,viisautta ja ideoita.

Kirjallisuuskerhon kokoontuminen 11.11.2019

Vuoden viimeinen kokoontuminen 12.12 kaupun-gin museossa tarjosi kerholaisille tilaisuuden tutustua loviisalaisen Gratschoffin (1854-1937) kauppiassuvun joulun ajan viettoon 1800-luvulla.

Näyttely perustuu perheen tyttären rva Nyströmin löytyneisiin muistiinpanoihin joulun ajasta pikkukaupungissamme 1800-luvun puolivälissä.

Suosittelemme.

Kirjallisuuskerholaisia kaupungin museossa 12.12.2019